Reparera propeller
HEM > REPARERA PROPELLER
PROPELLERREAPARATION
Vi reparerar alla typer av Propellrar. Det är svårt att ha fasta priser på Propellerreparationer då alla skador och skick är olika. Skicka in en bild eller ring för att få ett kostnadsförslag. Vid Reperation bör inte priset överstiga 50% av nypriset.
Ta reda på priset för din propellerreparation genom att fylla i vårt inskrivningsformulär.
Objekt för reparation | Lätt skada priser från.. | Svår skada priser från… |
---|---|---|
Aluminium propeller st | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Rostfri propeller 3 blad | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Rostfri propeller 4 blad | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Bronspropeller 12″-16″ | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Bronspropeller 17″-19″ | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Bronspropeller 20″-24″ | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Bronspropeller 25″-80″ | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Bogpropeller | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Impeller | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Balansering – Priset är 70% av reparationspriset enligt art av propeller | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Svetsning av växelhus/skedda utombordare | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Svetsning av växelhus/skedda drev | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Navbyte VP DP G | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris | Vi behöver se propellern för att kunna ge pris |
Svetsning
Your Subtitle Goes Here
Riktning och mätning
Your Subtitle Goes Here
Balansering - Statisk och dynamisk
Your Subtitle Goes Here
När propellern är kontrollmätt återstår balanseringen. Först balanserar man propellern statiskt, vilket innebär att man balanserar propellern på en axel, tar reda på vilket blad som är tyngst. Detta gör man enkelt genom att se vilket blad som hamnar neråt när propellern hänger rakt och i mitten på axeln. Därefter balanseras propellern dynamiskt, vilket är något mer komplicerat. Då placerar man propellern på en axel i en balanseringsmaskin. I balanseringsmaskinen snurrar propellern i verkligt varvtal. Vi får då fram exakt värde på varje propellerblad och kan finjustera till ett perfekt nollvärde, så att alla vibrationer är borta. Obalansering kan leda till slitage på lager och ge obehagliga vibrationer under sjöturen.